Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Ανοιξτε τα κλουβια... να πεταξουν ελευθερα τα πουλακια...


Πολλοί θα αναρωτιέστε από που η εμμονή μου για τα κλουβιά και τα πουλάκια...
Τίποτα δεν είναι τυχαίο, πάντα κάτι το κάνω γιατί το αγαπώ η μου θυμίζει κάτι απο τα παλιά. Αυτή η εμμονή λοιπόν μου έρχεται απο ενα παλιό γαλλικό τραγούδι "La cage aux oiseaux" (το κλουβί με τα πουλιά) το οποιο το τραγουδάει ο πολυ τρυφερός Pierre Perret.
Αυτο το τραγούδι το είχα μάθει στο δημοτικό σχολείο στο Βέλγιο. Δεν ξερω πως ειναι τα πράγματα σήμερα αλλα την δεκαετία 80' στα σχολεία στο Βελγιο ενας τρόπος για να μάθεις να διαβάζεις ηταν να μαθαίνεις τραγουδάκια και ποιήματα. Εκτός απο αυτο μου αρέσουν παρα πολυ τα κλουβιά, αλλα βεβαια να ειναι άδεια... Δεν μπορώ να βλέπω φυλακισμένο πουλάκι, μου αρεσει να τα κοιτάζω να πετάνε ψιλά και ελεύθερα, να έρχονται που και που στο μπαλκόνι μου (ακομα και αν τρωνε τις φράουλες μου, δεν με πειράζει).

Το ξερω πως πολλοι απο σας δεν θα καταλάβετε λέξη απο το τραγούδι γι'αυτο και προσπάθησα οσο μπορούσα να το μεταφράσω..
Ανοίξτε ανοίξτε το κλουβί με τα πουλια
Κοιτάξτε τους να πετάνε. Είναι όμορφο
Παιδιά αν δείτε
πουλάκια φυλακισμένα
Ανοίξτε τους την πόρτα προς την ελευθερία.
Μια μικρη δακτυλήθρα
Και 3 σταγόνες νερό μεσα
Πανω στην φωλιά
Ενα σουπιοκόκκαλο ολο λευκο
Και ενα σπουργιτακι δυστυχισμένο που ζει στην φυλακή
"Βάζει ηλιο στο σπίτι μεσα"
Θα σου πουνε
Κάποιοι διεστραμμένοι
Παππούδες
Που δεν εχουν τιποτα
στο κεφάλι
Μια φορα στην ζωη σας
Εσεις που δεν ειστε σαν αυτους
Καντε κατι που θα σας κανει ευτυχισμένους
Εαν η θυρωρός σας κανει τσιου-τσιου στο μπαλκόνι της
Με τα παπαγαλάκια της εισαγόμενα απο την Ιαπωνία
Τα κίτρινα καναρίνια της και τα μπενγκαλι της
Με την σειρα σας καντε την γουτσου γουτσου
Και αναφωνηστε πονηρά
"Θεε μου, τι φτέρωμα!"
Αλλα αγαπητή κυρία
Σας ζητάνε στο 3ο όροφο
Και οταν η γρια σας γυρίσει την πλάτη
Ακόμα και αν δεν σας το συγχωρέσει ποτε
Ανοίξτε ανοίξτε το κλουβί με τα πουλια
Κοιτάξτε τους να πετάνε. Είναι όμορφο
Παιδιά αν δείτε
πουλάκια φυλακισμένα
Ανοίξτε τους την πόρτα προς την ελευθερία.
Μερικές δημιουργίες με αυτό το θέμα
Το πρώτο ειναι απο τα αγαπημένα μου αλλα ηδη εχει πουληθεί


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips